:: 
Nyitólap » Település » Hírek » Régió hírei

Vitézy Dávid: Megkezdődött a gödöllői és csömöri hév külső szakaszának tervezése

A Kormány döntése nyomán a Budapest Fejlesztési Központ átvette a gödöllői (H8) és csömöri (H9) hévvonalak fejlesztését a Fővárostól. A budapesti szakaszon vannak előzmények, azonban az agglomerációs szakaszon a tervezés korábban el sem indult, ezt most a BFK megrendelésében fogjuk megkezdeni.

A megfelelő tervezési program érdekében első lépésben egyeztetni hívtuk az érintett agglomerációs települések polgármestereivel és a térség országgyűlési képviselőit. Tegnap Tuzson Bence és Vécsey László országgyűlési képviselőkkel, Fábri Istvánnal, Csömör polgármesterével, Bárdy Péterrel, Gödöllő alpolgármesterével, Juhász Istvánnal, Kistarcsa polgármesterével, Gyuricza Lászlóval, Kerepes polgármesterével és Paulovics Gézával, Mogyoród polgármesterével egyeztettünk a hév fejlesztésének jövőbeni irányairól.
- Alapvetés, hogy a korábbi tervekkel ellentétben a csömöri hév megmarad, bezárásának korábbi tervét közösen elvetettük.
- Alapvetés, hogy a metróvá fejlesztett vonal nem állhat meg Cinkotánál, ahogy az a korábbi fővárosi tervekben volt, hanem az agglomerációs szakasz fejlesztésének is meg kell történnie egyidejűleg. Korszerű járművek, akadálymentes peronok, gyorsabb eljutási idők szükségesek Budapest határain kívül is, összefüggő rendszert alkotva a hév belső szakaszával és a kettes metróval.

Tárgyaltunk a vonal mentén elhelyezendő autós és kerékpáros parkolókról, vizsgálni fogjuk egy-egy megállóhely áthelyezését és új megállók létesítését is a hév elővárosi szakaszán. Szó esett még közúti átjárók szélesítéséről és biztonságosabbá tételéről, és arról is, hogy a hév által okozott területelvágó hatást hogyan tudnánk csökkenteni.
A múlt évtizedben, még a BKK-ban az irányításommal elkészült már egy megvalósíthatósági tanulmány a vonalak felújítására, amelynek eredményeit a néhány héten belül meginduló további tervezésben részben továbbvisszük, de helyenként korszerűbb, utasbarátabb megoldásokat fogunk a tervezőktől kérni.

Mi következik most?

Megkezdjük a tervezést, és több lépésben, ütemezetten megszerezzük a szükséges engedélyeket. A tervezési fázis 2024-ben zárulhat le, és feltételezve a Kormány támogató döntését, a kivitelezés is megkezdődhet ezt követően. Jelenleg 4 éves építési, illetve járműgyártási időszakkal számolunk, a beruházás így legkorábban 2028-ban zárulhat le.

Teljes az egyetértés abban, hogy ez a projekt a térség egyik legfontosabb közlekedési fejlesztése ebben az évtizedben, aminek a megvalósulása nagy mértékben enyhítheti a naponta jelentkező forgalmi dugókat. Célunk, hogy a teljesen megújuló vasúti pályán és a megszépülő állomásokon halkan közlekedő új szerelvények ne csak akadálymentes, hanem kényelmes, biztonságos és környezetbarát alternatívát nyújtsanak majd a ma a vonallal párhuzamosan autózóknak. A H8/H9-es hév felújítása könnyebbé teszi az életét annak a napi 40 000 ingázónak, aki már ma is a vonalat használja, és a felmérések szerint leendő utasok további ezreinek, akiket a mainál sokkal magasabb színvonalú szolgáltatást kínálva sikerül meggyőznünk arról, hogy érdemes a közösségi közlekedést használnia.

Köszönjük az eddigi együttműködést, folytatjuk a közös munkát, rövidesen a vonal használóinak javaslatait kérdőíven is kikérjük!

Tetejére